Cataclysm!

Whoho, idag damp mitt cataclysm ner på posten, har redan spelat lite. Goblinsar är så söta att spela :D. Ja, jag är woware, började spela 2006 så jag har snart hållt på i 5 år, är inte en sån där hardcore spelare. Min sömn och mitt sociala liv är viktigare än wow, många av mina andra intressen går före. Men vill jag spela då sätter jag mig ner med wow, eller på sommarn då jag oftast inte har ett aktivt konto, då spelar jag Final Fantasy (nån av de 13 spelen).

Har gameat sen jag var liten, började spela på sånna där nintendo one gamers, hand held. Vi hade nån när man skulle plocka upp fallskärmshoppare med en båt, lite senare fick vi även sånna med donkey kong. När jag var 8 köpte jag och min bror vårt första nintendo(8 bitars), efter det var jag fast. Det var även då jag jag började fundera på vad som egentligen händer bakom, hur ett spel fungerar. Det var det som gjorde att jag utbildade mig inom programmering.

Idag är jag mest en casual gamer, och på mitt nya jobb som jag börjar snart kommer jag få möjligheten att utveckla små enkla app-spel. En ny erfarenhet, nått som jag verkligen tycker ska bli kul.

Nää nu ska jag hoppa i säng, 11 h arbete idag och en hel bunt till imorrn. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0