Klapp jakt

Gjorde all min jul shopping idag, man kan tycka att det kanske inte är så smart, det var faktiskt en hel del folk på stan. Men var snabb på mindre en 1,5 timmar köpte jag alla julklappar som behövdes. I år gör min  familj nått nytt, vi bestämde oss lite att vi skulle bara ge presenter som vi trodde folk skulle vilja ha, vi skulle inte skriva önskelistor utan man skulle verkligen få fundera ut vad de andra skulle vilja ha eller behöver. Det höll ju länge, bara några dagar senare ringde päronen och frågade vad man önskade sig.

Men jag tänkte faktiskt hålla mig till vad vi hade bestämt från början, att köpa saker som var genom tänkta. Vilket kanske inte är det enklaste i julrushen, med köande människor över allt och ingen har nått överseende för de andra. Men jag tror faktiskt att jag hittade ganska bra presenter. Jag tror det bästa var att jag gick ut med en idé om vad jag skulle köpa och inte med en specifik produkt i tanken. Större delen av julklapps-hetsen är ju just att man ska köpa just den produkten, för det är den personen önskar sig eller så står den som årets julklapp.

Förr i tiden planerade jag ett år framåt, började fnula på vad jag skulle ge nästa år redan på julafton. Är en pysslare av rang så hemmagjorda sockor, stickade halsdukar och broderade tavlor fanns bland idéerna och det var väl mer eller mindre det jag levererade. Detta år har jag varken haft ork eller lust, nu pysslar jag till mig, sockorna är till att värma mina fötter, tröjan jag har stickat från och till på i ett år är till mig och tavlan jag broderar ska hänga på min vägg. På så sätt har jag väl blivit mer egoistisk, men fördelen är väl att nu får folk saker som dom faktiskt vill ha och inte nått de säger att de tycker om bara för att jag har jobbat med dem i ett halvår.

Nää, nu ska jag slagga för imorrn är det julafton. Den enda bussen går 09:20 så då måste man gå upp. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0