Promenader

Promenader är sjukt underskattade, man får motion, man får bättre blodcirkulation och iallafall i mitt fall så får jag ett bättre humör. Som kvinna är det bra med promenader när man är i "den" veckan, hjälper till att ta bort de flesta problem. En riktigt lång promenad gör en även trött och då sover man gott. Jag har promenerat alldeles för lite dom senaste månaderna, så promenaden idag gav den där underbara känslan av frihet. Att vara utan mobil kan också ha hjälp.

Jag är en rask-takt promenerare, iden med promenaden är att ta sig från punkt A till punkt B. Även om jag lägger märkte till världen omkring mig, och jag stannar för att ta ett foto om det kan bli en bra bild, så strosar jag inte. Iden med promenaden är inte att se naturen, den är till för att bränna kalorier, få upp blod cirkulationen och till viss del konditionen. En bra promenad är allt från 1h till 2h (sen börjar jag bli trött), bara en kort promenad ger inte samma känsla av att ha gjort något.

Mp3-spelare har jag oftast med mig när jag promenerar, och beroende på humör så blir det ju lite olika "playlists". Men framför allt blir det "dance"-musik, "eurobonk" eller nått med en riktigt bra och effektiv "beat". Visst taktfast hårdrock i diverse olika genrer är ganska bra det med, men den funkar bäst när man är arg, hjälper till att ta bort dom där negativa vibbarna. Promenader behöver inte nödvändigtvis göras i naturen, man kan få samma positiva känsla av att promenera på ett löpband. Andra motionsformer jag använder för samma positiva effekt är, träningscyklar och simning. Fast gäller det motion så får jag bästa känsla av eufori om jag dansar, vare sig det är i den träningsgrupp på ett gym eller på ett dansgolv på krogen.

Nää, nu blir det ett avsnitt tv-serie till sen troligtvis sängen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0