Psykopat?

Såg på uppdrag gransknings reportage om WikiLeaks på svtplay igår. Julian Assange är verkligen en skumtyp, man vet inte riktigt vad man ska tro om honom. Att han är narcissistisk och maktgalen är ingen tvekan om. Att han använder WikiLeaks som ett vapen i en politisk krigföring är det inte heller tvekan om. Med tanke på materialet som han har släppt lös, utan att ens försöka skydda individer, individer som på grund av detta material får en bullseye målad i pannan, så kan han inte ha någon slags empati.

Jag skulle vilja se en psykisk profil gjord på denna man, på sättet han porträtteras i reportaget får man en bild av en man som är en psykopat. Han har blivit anklagad för våldtäkt på två kvinnor i Sverige, gjorde han det? Om han är den mannen som han visades upp som i rapporttaget så skulle jag inte vara förvånad. En man med så mycket maktbegär, med sån övertro på sig själv måste vara våldsam. Nu baserar jag förvisso alla mina teorier på tv-serier, vilket aldrig är nått man kan lita på.

Jag älskar kriminal tv-serier t ex Bones, The Mentalist, CSI, NCIS mfl, men den jag för tillfället har som favorit är Criminal Minds, den handlar just om personer som profilerar psykopater, mördare. Deras teorier om varför människor gör de hemska brott som är i serien är underbara, man tycker att dom borde vara grundade i nån slag sanning. Men kanske allt bara är teorier som finns i skrivarnas hjärnor, kanske det är deras tolkning av människans psyke, men mycket stämmer med den lilla psykologi som jag faktiskt läst. Man borde nog läsa mer sånt, förstå mer varför människor beter sig som dom gör.

Nää, börjar bli sent, dags att sova. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0