Snökaos?

Drog in till Stockholm för att gå på bio idag, och inte kollade jag vädret. Det var väl helt okej när jag gick till bussen, snöda lite grann men det var inget jag reflekterade över, det har ju snöat nästan varje dag nu. Men vädret var visst värre än jag trodde, bussen spårade hela vägen in och man kände hur vinden tog tag i den. Den där oros känslan började komma i magen, vad hade jag gett mig in på. Men när jag väl hade tagit mig till stan kunde jag ju inte bara åka hem igen. Så det blev bio, den senaste installationen av Harry Potter.

Filmen var som en Harry Potter film, lite läskig på sina hörn (den anammar gamla skräckfilmers ide om att skrämma med det osedda, och effektfull musik), massa magi och trollstavar i var och varannan hand. Jag kan inte säga att jag är ett über fan av Harry Potter (vad är ett fan egentligen), men jag tycker filmerna och böckerna är underhållande. När filmen var klar kollade jag sl.se, nästan alla bussarna som gick därhemma var inställda, men tur som jag hade så gick bussen hem iallafall.

Hade jag kollat SMHI så hade jag nog stannat hemma, men hade riktigt kul så ska nog fortsätta med att låtsas om som det regnar. Spontanitet är sånt som har en tendens att belöna en, att vara spontan och inte planera är kul. Man ska göra det som faller en in när man får lust, inom vissa ramar dock, jobb och hälsa ska alltid gå först och gör inget dumt som kommer och komma och bita dig i arslet i framtiden. Har haft de trevligaste och roligaste kvällarna när man inte planerat så mycket, man ska leva livet när man kan.

Nää, ska jag orka leva livet imorrn med så blir det sängdags nu, natti natti. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0