Dansställen...

Var så sugen på att gå ut ikväll, men det var väldigt tidigt på kvällen. Efter att jag hade städat klart hemma så hade min partysugenhet svalnat, och när jag började tänka på alla ställen som finns häromkring, var jag inte sugen alls. Inte bara är musiken sällan bra, men det är alltid samma människor. Jag vill träffa nya människor, men jag vill också uppleva den anonymitet som man får av att gå på ett ställe i en större stad. Jag saknar att gå ut med mina tjejkompisar, bara vi tjejer, på nån klubb inne istan. Gå ut för att snacka skit och skaka rumpa, men det kommer väl det med.

De senaste helgerna har jag varit super sugen på att gå ut, och jag har gått ut några av dem. Men när jag väl kommer ut så känns det bara så onödigt, det är dålig musik, för hög volym så man kan inte snacka. Men man vill ju inte vara den tråkiga människan som går hem tidigt så man stannar och har det ganska tråkigt. Jag behöver bryta mitt mönster, behöver hitta nya ställen att gå till, nya vatten hål så att säga. Det är inte dem jag går ut med som är felet, det är lokalerna och deras musik. Vill höra populär musik, inte populär musik mixad till all oigenkännligehet.

Jag går mycket ut för att få dansa, att få stå en helkväll på dansgolvet och bara släppa loss. Det kräver bra musik, sån musik som får en att bara glömma allt omkring en, där pulsen i musiken får en att röra sig, försvinna in i nån slags dimma skapad av adrenalinet från att kroppen rör på sig. Det bästa är att denna eufori blir absolut bäst när man är nykter, när man inte är påverkad av något förutom musiken. När jag var yngre var detta den enda orsaken jag gick till ett dans ställe, och jag tror jag ska återuppta den traditionen.

Nää nu är det verkligen dags att trilla i sängs. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0