Vild katta?

Så nu är det bara nån timme kvar tills det är ett nytt år, inte för att jag räknar ner, vad är det för speciellt med nyår egentligen? Det var ju bara nån som bestämde att års räkningen skulle ske just på denna dag. Ja ja, pga den fina förkylningen blir det ingen skumpa eller skapa rumpa för mig, har däremot fortsatt mitt film maraton. Idag blev det fyra filmer än så länge, ganska bra allihopa men den jag blev mest förvånad över var Cat People från 1982. När en film börjar med att en hora trillar ner för en trappa och hennes fram-knäppta BH bara "råkar" öppna sig, då blir man lite orolig över vad man har gett sig in på.

Men jag måste säga, den var faktiskt väldigt bra, unik story, spänning och lite erotik. Fast jag måste säga att när man pratar om den svarta leoparden hela tiden, när alla vet att svarta leoparder kallas för panter då blir man lite irriterad. Men om man ska sammanfatta den snabbt så handlar den om incest, mord och "shape shifting". Den nådde till vild kattan i mig i alla fall. Sen att det är ganska kända skådespelare som Nastassia Kinski och Malcolm McDowell som faktiskt gör ett riktigt bra jobb. Se den, om inte bara för att se hur Nastassia förvandlas till vild kattan i henne.

Så mitt nyårs löfte? Har inget, tycker man ska alltid sträva efter att bli en så bra människa man kan bli, i sina egna ögon dvs. Man ska vara den man själv vill vara, sätta upp mål som man själv vill uppnå. Och eftersom jag anser att nyår är som vilken dag som helst, även om jag brukar ta denna dag som en möjlighet att festa med mina vänner, så inga nyårslöften här. Har en önskan dock, att denna j-vla förkylning ska ge med sig så att även jag kan ge mig ut och parta.

Nää nu blir det lite mer film och sen slagga, gott nytt år. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0