Vit jul...

Hörde att Metro hade en artikel idag om att alla barn borde få en vit jul. Den handlar om att eftersom du inte vill att ditt barns barnvakt, dagis fröken mfl inte ska ha druckigt eller dricker alkohol när den ska eller passar ditt barn, då bör inte du heller dricka när det är du som har hand om det. Jag instämmer helt, det är nog många barns julaftnar som förstörts på grund av alkohol. Föräldrar som bråkar eller beter sig, eller mitt hat object, när den som spelar tomten är full. Kan skrämma livet ur vilket barn som helst, vare sig de tror på tomten eller bara blir rädd för den packade mannen bakom ett läskigt fusk skägg, eller en hemsk plast mask.

Jag anser att alkohol passar bäst på barnfria fester, eller på middagar där minst en person kommer vara nykter om det finns barn med (och alkohol intaget är moderat). Tycker inte heller att man ska köpa ut till minderåriga. Skulle jag ha barn, 16-17 år så förstår jag om dom skulle dricka, men inte i mitt hem och inte något jag ger dem. Skulle även se till att de inte kulle stjäla det som var mitt. Tycker inte heller att föräldrar ska dricka sig packade framför sina barn vilken ålder barnen än är, barn förstår att föräldrar gör sånt(iallafall när de börjar bli äldre) men de ska inte behöva se det.

På en annan not, jag blev grymt besviken. Fick presentkort till DUKA i julklapp förra året, tappade bort dom i flytten i mars men hittade dem igen nyligen. Jag vet att DUKA butikerna bytt namn till Cervera men jag trodde dom hade gjort just det, men nej. DUKA har gått i konkurs, så de presentkort jag har av ett värde av ett tidigare värde av 600kr är nu helt värdelösa. Morr, inte fick jag nån melanin skål denna gång heller.

Nää nu ska jag sluta dravla, tidig dag imorrn, lång dag den med så nu ska jag sova. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0