Chick Flicks

Har suttit hela dagen och kollat på chick flicks och lekt med illustrator, chick flicks är verkligen en genre i sin egen rätt. Dom är löjliga, boostar upp en ide om nån absolut kärlek som inte finns. Fast dom vevar in en varje gång, man sitter och oar och fnissar och får den där kittliga känslan i magen, man gråter och i slutändan kommer man därifrån med en känsla av värme. Dom kallas ju trots allt för feel good filmer.

Chick flicks är filmer jag gärna tittar på även om jag måste erkänna dom är sällan bra, fast man är ju inte ute efter handlingen man är ju bara ute efter känslan. Ska man ha bra handling så är en riktigt bra martial art rulle nått att se på, eller nåt av tarantino. Hjärndöd action är riktigt bra det med. Drama är lite för deppigt, det är uppåt känslan jag är ute efter. Skräck är inte heller nått jag kollar på, men om man har nån stark varm arm att gömma sig bakom så går den genren också ner.

Så jag är som vilken tjej därute, "sucker for a love story". Nä nu blir det middag och ytterligare en film, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0