Första intrycket viktigt...

Ibland önskar man att man hade ett alterego man kunde skylla på, men så är ju inte fallet så man får stå där och skämmas för hur man beter sig.
Var på en dejt för ett tag sen, han var riktigt trevlig och såg väldigt bra ut. Och jag måste säga att jag hade väldigt trevligt, tills ölen vi drack steg till mitt huvud. Ja det var väl inte bara ölen men den spelade en stor del av det som skedde sen.
Jag var dejten "from hell", just en sån dejt som jag inte står ut med, där jag hade gått hem för länge sedan. Förvånad att han stannade så länge som han gjorde.
De är när man gör nått sånt här som man önskar att man kunde få en "do-over", men det var en första dejt och det är ju då som första intrycket är extra viktigt, speciellt om dejten var trevlig (hade nog inte fått samma impakt om det inte hade funnits ett intresse).
Men det bästa med att göra bort sig är att man kan lära sig av sina misstag, kommer ju aldrig göra om detta. Kommer i framtiden aldrig döva min nervositet med öl och prata om mig själv i timmar(skryta var nog det jag gjorde för att vara korrekt).
Dejting är ett "herk" redan från början, har ju inte gjort det så mycket, så jag har ju aldrig riktigt varit bra på det. Men detta måste vara mitt lågvatten märke, dejting regler eller icke en dejt är till för att lära känna varandra inte ego boosta sig själv.
Första tanken var att näe nu skiter jag i allt och lever i celibat, men då hade ju verkligen den här dejten varit bortkastad, nu har ju iallfall lärt mig något om dejting och mig själv.
Nä nu ska jag sluta dravla, dags för kaffe och frukost.

Ha en bra dag! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0