Rocked a boat!

Har haft lång ledigt, stack iväg i torsdags på Sweden Rock kryssningen. Hade så underbart och grymt kul, kram på er alla goa människor som hängde med mig och för-firade min födelsedag. Grymt bra musik och grymt härlig stämning på båten. Favorit var absolut spelningen med Doro, så glad att jag inte missade den, är nog tillbaka nästa gång igen. Gjorde dock resan nykter, så efter Doro kröp jag till säng och lät resten på båten festa vidare.

Annorlunda att festa nykter, speciellt när ingen annan omkring en var det. Men det har ju absolut sina fördelar, både det att jag vaknade pigg och utvilad och inte minsta bakis, men också det att när båten ankom till Stockholm så fortsatte jag vidare på bio. Såg Sucker Punch, den måste ni bara se, inte alls som jag förväntade mig, på ett bra sätt. Och det där med att välja rätt musik till rätt scen var klockrent, en film som använder "Sweet Dreams" av Eurythmics och höjer stämningen rejält med den, ja den måste ses.

Helgen fortsatte med mer film och sen var det kulturnatta, sprang omkring i 4 timmar och gick på museer. Även fast många av museerna hade ganska torftiga utställningar och det kändes som de bara visade små delar av sina utställningar så måste jag säga att jag hade riktigt kul. Så nu i vår kommer det bli en hel del museer att gå på, både de som vi aldrig kom in på (för långa köer), de som verkade begränsa sin utställning just på kulturnatta, men också på de där man bara vill gå en gång till för att det var så intressant.

Så en helt underbar lång helg dvs. "Two thumbs up for good holliday fun!", nu ska jag krasha i sängs. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0