Första dagen i mitt nya liv!

Så alla har väl rätt att ha dåliga dagar, men det finns så många därute som har det sämre än mig, så det är dags att jag tar mig i kragen och rycker upp mig. Det är tungt, men det ända sättet att bli bättre är att ta tag i saker och ting. Så idag blir den första dagen på mitt nya mat liv. Var hos dietisten igår för första gången, han sa att jag åt alldeles för lite, ska visst dubbla mitt födo-intag. Ska göra detta i lugn och ro, matschemat vi satte upp ska inte följas fullt ut förens om ca två veckor. Men ska vänja kroppen med den mycket större mängden mat successivt, så börjas idag ska det.

Nytt för mig kommer vara att jag har två nya måltider per dag, han ville egentligen att jag skulle få in tre men det får inte plats i mitt schema. Ska även äta mer kolhydrater, mer pasta, ska visst ge mer energi och mindre mättnad. Så måste jag visst äta snabbare, så jag får i mig mer mat per måltid. Så då följer jag nu råden jag fått och det står mat på spisen och puttrar. Dagens lunch och senare även middag blir Moghrabiah och quinoa med laxsås gjord på kallrökt lax, creme fraiche, matlagningsgrädde, rom och dill. Älska laktosfria produkter.

Mellan lunch och middag ska jag även få i mig en smoothie gjord på yoghurt, bär, solrosfrön, havre, linfrö. Man kan visst äta väldigt nyttigt trots att man inte tål någonting. Tror detta kommer bli en bra ny vana, ett bra nytt liv. Nu är det bara att koncentrera sig på det positiva, kroppen kommer inte bete sig så här för alltid. Jag har haft två månader utan smärta, utan illamående, jag kan få mycket längre tid. Livet är ju egentligen väldigt fint att vara i, mitt liv kommer bli bättre och någon gång kommer jag också vara helt lycklig.

Nää, dags att äta. Önskar er alla en underbar dag. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0