Snö, SNÖ, SNÖ!!!

Pulsa i snö, det bara måste vara bra för kroppen, känns som ett helt träningspass när man väl kommit hem. Här hemma har det visst snöat minst lika mycket som i Stockholm, det är bara det att gångvägarna är inte plogade, så man har snö ända upp til knäna på vissa ställen av sträckan. Tittade ut genom fönstret på kontoret för första gången på dagen (någon gång runt tolvtiden), det var bara vitt, snöstorm. Då kom det första oron, kommer jag hem idag? Men det gjorde ju jag, bussen var "bara" 20 minuter försenad (med tanke på att bussarna ska gå 7 minuters trafik så vart den full fort. Sen tog det en himla tid att ta sig ur stan med alla köerna. Men hem kom jag.

Var tvungen att plocka upp en flaska avsminkningsmedel på vägen hem, så jag passade på att plocka upp lite mer kläder. Så nu är jag kick-ass både under och ovanpå. Önskar dock att snö och kyla försvinner, snabbt, svårt att vara kick-ass i täckjacka, långisar och fotriktiga gortex kängor. Fast jag försöker dock, med mina underbara luvtröjor, coola scarfar och kedjor. Måste boka tid till percing också, skulle ju göra det den här månaden, men livet kom som ivägen. Eller mera jobbet, fattar inte hur mycket tid jag faktiskt spenderar på kontoret, det är tur att man får betalt för det iallafall.

Hmm, vad ska man göra, är trött som en sengångare och rastlös som en energizer bunny på e. Måste få fler timmar på dygnet, att sitta stilla framför datorn hela dagen och utveckla ger lite till den där kroppsliga tröttheten, men den tömmer hjärnan på allt vettigt. Behöver få röra på mig mer, bli trött både i kropp och huvud. Ge mig några timmar till per dygn, räcker med bara en eller två, snälla. Saknar att ha all tid i världen för mina vänner med, ser dem allt mer sällan, saknar dem! Måste lösa detta på nått sätt.

Nää, nu ska jag dansa skiten ur mig själv och sen krypa till kojs. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0