Utvecklande?

Efter gårdagens stress dag har denna känns som en dans på rosor, fick till och med gå hem tidigt. Så jag åkte över till syster yster, fick middag och trevligt sällskap. Skapa mitt första ATC, den vart ganska fin, inte helt som jag hade tänkt mig, men nästan. Min syster hade fått en briljant ide till ett program som hon tyckte skulle vara jätte bra att ha, så nu är jag jätte sugen på att sätta mig ner och utveckla igen. Vet bara inte när jag ska få tid, så mycket jag vill göra, så lite tid.

Har börjat läsa igen, var ett tag sen jag tog upp en bok, det är rofullt och ger mig nått att göra på bussen. Än så länge är det bara "trashiga" vampyr böcker. De är skrivna på lättläst engelska så det ger mig inte mycket till vokabulär heller. Men de är lite goa, tonårsromanser, blod, våld, död i en enda röra. Inte direkt kvalitets litteratur, men det kanske kan få mig att läsa lite igen. Än så länge har jag plöjt två böcker på två veckor, eller plöjt och plöjt, ca en timmes läsande på bussen varje dag.

Det är fascinerande hur saker har en tendens att klumpa ihop sig, att hända på samma dag. Idag har både syster och arbetskamraterna pratat om att utveckla egna applikationer som man sen kanske kan tjäna pengar på. Jag har för första gången på "år och dar" (i alla fall månader) läst ett pyssel nyhetsbrev, det handlade om exakt det min syster ville utveckla, fast hennes var digitalt. Och det är inte första gången det händer denna vecka, lite coolt faktiskt.

Nää, nu ska jag sova igen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0