Recept på grillad katt?

Det är bra för Mysil skull att jag äntligen har hittat en ny ägare till henne, annars hade hon nog legat i min stekpanna idag. Hon kom fram till igår kväll att pappen jag lagt ut på golvet i köket var hennes leksak. Och hon tyckte att leka hela natten var den bästa idén på länge. Men framåt tre, fyra någongång så somnade jag äntligen av utmattning, då bestämde sig kan fan för att springa genom lägenheten, hoppa upp i sängen rakt på min mage. Så det blev inte så många timmar sömn i natt.

Så mitt kök får stå orört, ska krypa till kojs tidigt idag, och kanske lyckas ta igen lite av sömnen i alla fall. Fick leka med en ny box idag på jobbet, mitt jobb är verkligen kul. Jag verkligen njuter av att få lösa buggar, både stora och små. Små för att man har en lista på att man verkligen har gjort nått under dagen, stora för att man får den där känslan av att klara av nått, att verkligen ha fått sänka tänderna i nått och lösa det. Men så länge jag skulle få nya utmaningar så skulle jag nog trivas med vilket jobb som helst. Och vissa dagar hade det varit skönt med ett mer monotont jobb, andra dagar vill jag ha mer social kontakt.

Jag är väldigt mycket en humör människa, vissa dagar är jag grymt social andra dagar sitter jag hellre hemma ensam och är kreativ, så kanske alla människor är. Har varit på en väldigt lång inre resa för att hitta mig själv, och även om jag nu vet vem jag är har jag också förstått att denna resa kommer aldrig ta slut. Man kommer alltid växa, med ålder kommer vishet och den visheten kommer få en att omvärdera sina tankar. Men jag vet vem min kärna är, och detta gör mig trygg i mig själv. Ja må vilja ändra mitt yttre, men det är bara för att visa den jag är på insidan. Den starka, kompetenta kvinnan, men även den tuffa tjejen och den kärleksfulla flickan. Jag är allt detta och mycket mer, visst kan jag göra fel, jag är inte perfekt, men jag är trygg i mig själv och det är faktiskt allt som räknas.

Nää, nu ska jag sluta bli känslosam, nu ska hjärnan och ögonen vilas. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0