Bye Bye Mysil, Bye Bye!

Mysils nya ägare ringde idag, så en halvtimme senare satt jag på bussen till Brottby med henne i hennes rese-bur. Så nu är jag husdjursfri. Det var med blandade känslor jag lämnade henne, hon har trots allt varit min i nästan 6 år. Hon är min familj och nu kommer jag inte se henne igen. Lite ledsen i ögat, men det är en väldigt trevlig familj som tagit hand om henne. Dom bor på landet och jag tror att hon kommer trivas väldigt bra. Det kommer bli tomt utan henne.

Även om jag visste att dom skulle hämta henne, var jag inte beredd på att det skulle ske idag. Allt skedde väldigt fort så jag hann väl inte riktigt ta farväl, men det kanske var bra. Jag har många orsaker varför jag var tvungen att hitta ett nytt hem till henne. Jag är hemma så sällan så jag ger henne inte tillräckligt med tid, jag är allergisk mot henne och denna lilla lägenhet koncentrerar allergenerna. Hon har alltid delvis varit ute katt och det har inte fungerat här, så hon kommer ha det mycket bättre på landet.

Men hon kommer vara mycket saknad, hoppas att trivs och får en massa vänner i ägarnas andra katter. Att hon får jaga mycket råttor och ägarnas barn ger henne massa gos.

Nää, nu ska jag hitta nått att göra så jag får bort mina tankar från henne. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0