Måndag!

God morgon alla glada och morgonpigga människor, det är Måndag igen, en helt underbar veckodag. Har haft en grymt skön helg, med bio, öl och gott sällskap. Var och såg The Green Hornet, en helt underbar hjärndöd action med ögongodis i den riktigt snygge sidekicken Kato. Fick även se två nya pubar, efter filmen drog vi till Dubliners för att sedan fortsätta vidare till Sjätte Tunnan och lite mer öl. Sakta men säkert bygger jag upp min kunskap om Stockholms krogar. Men nästa helg blir det inte Stockholm, då är det Mobergs på fredag (killen från Snook ska visst spela) och sen blir det party på lördag, då min bästis fyller år!

Blev ju inget inlägg igår, kunde inte komma på nått vettigt att skriva, sen satt jag bara och lata mig. Kollade på en massa underbara avsnitt av diverse underbara tv-serier, och pysslade, borde städat, men men man kan inte få allt här i livet. Är grymt fascinerad av hur vinklade amerikanska serier är, hur de används för propaganda. Som tex NCIS som är ren propaganda för den amerikanska marinen, älskar serien men den får en att fundera.

Vi kan ta det senaste avsnittet av NCIS LA som exempel (s2e13), den börjar med att det har blivit en läcka och tusentals dokument om Irak kriget har läckt, känns det igen? Så här får man ju nån slags förhoppning att det ska bli ett lite större, lite mer seriöst avsnitt. Men nej, det hela slutar med att dom har avdramatiserat hela läckan med att inget av värde har läckt, att personen som läckte det gjorde det bara för att uppmärksamma de fallna hjältarna som gjort hemliga uppdrag. Så nu tänker alla amerikaner att det var så det gick till, och tror inte längre på informationen läckt av Wikileaks. De är inte dumma de där amerikanarna, eller är det de dom är?

Nää, inte tid med det här. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0