2010?

2011 är summan av 11 på varandra följande primtal, nörden i mig tycker detta är extremt cool, i samma höjd som talet 42. Man kan beskriva ett helt liv i tal, vi lever efter nummer. Vilket år det är, vilket gatunummer vi bor på, vilken lön vi får. Tal är något universellt, visst vi kanske inte uttalar dom lika, skriver dom lika. Men när det kommer ner till det så börjar vi alla att räkna på fingrar och tår. Vi är alla styrda av nummer på något sätt och vis, om det är tiden vi tittar på eller hur många gånger vi har gjort något.

Så låt mig reducera ner mitt 2010 i nummer. 1, det är både hur många gånger jag blivit singel (beroende hur man räknar det kanske) och hur många gånger jag flyttat. 2, det är antalet gånger jag bytt jobb. 2 är även antal veckor semester jag tog. Som ni ser kan livet se ganska tråkigt ut om man låter det reduceras ner till siffror, till statestik. Livet är menat att leva, och det har jag banne mig gjort 2010. Inte oroat mig om siffror men njutit av alla dess läckerheter (nästan eller åtminstone en bråkdel).

Att sammanställa ett år i ett liv i en graderad lista, det känns bara konstigt. Så här finns inga topplistor, inga ångerlistor. Jag tar med mig allt jag gjort, sett under hela mitt liv, bra och dåligt, och lär mig av det. Jag är ingen ängel och strävar inte heller efter att vara en ängel (änglar har nog ganska tråkigt). Men jag lär mig av mina misstag, så jag inte gör om dom igen. Förvisso i vissa fall gör man om samma misstag flera gånger, då skyller jag på att jag är en långsam student.

Nää, det var all tillbaka blick på 2010 jag har lust att göra, dags att nanna kudden. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0