Vackerhet...

Har velat renovera min lägenhet sen jag flyttade in, och med alla människor omkring mig renoverar så tyckte jag att det var bäst att faktiskt ta tag i det. Så idag har jag spacklat, tejpat, tvättat och grundat. Så om inte allt för länge har jag ett ny målat kök, sen ska resten av lägenheten tacklas. Får den där underbara känslan av att klara av något, göra något man aldrig gjort förut och se att man klarar det, faktiskt mycket bättre än man förväntat sig. Jag älskar att lära mig nya saker, är nog en informations junkie.

Jag får samma härliga kick av att lära mig att måla min lägenhet som jag får när jag lär mig nån ny programmerings teknik, eller sätter ett nytt danssteg. Det är tur att det finns mer saker att lära sig därute än det finns dagar i ett liv. Fast jag är glad att jag valde att måla, hade nog tappat humöret för länge sedan om jag valt tapet. Så lägenheten kommer få sig en fondvägg, och förhoppningsvis lite bladverk i några hörn. Och hur det än blir så kommer det bli ett lyft för lägenheten.

Jag vill ha det vackert omkring mig, jag vill att detta vackra ska växa ur mina händer. Vara något jag har skapat, något jag kan vara stolt över. Så nu ska kaoset som är min lägenhet få lite mer ordning, lite mer vackerhet, ja jag vet att det inte är ett ord.

Nää, nu ska sängen användas igen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0