Värsta språket...

Så på en liten lättare not, det är lill-lördag idag, betyder det att det är stor lördag nu i helgen då? Känner mig sådär lagom Kick Ass! och sitter och lyssnar på The Pretty Reckless och just nu är det Make Me Wanna Die. Det är empowering om nått är, jag får den härliga känslan av att jag klarar allt, det gör mig effektiv och jävligt bäst. Fast jag stavar som en kratta, min grammatik är uppåt väggarna och hälften av orden jag skriver är inte ens svenska. Och om du tycker att jag skriver dåligt här, lyssna på när jag pratar. Tror jag ska ta och skärpa mig lite, om man ska ta mig på allvar någon gång ibland kanske jag borde bättra på min svenska.

Har nån ide om att jag vill ta en svenska kurs kanske, lära mig lite bättre svenska. Jag kan alla dessa stora ord, använder dom i rätt sammanhang, men om orden runt dem inte är grammatiskt rätta eller inte ens egentligen finns då visar jag mig nog mer korkad än smart när jag använder dem. Min intelligens är det inge fel på, är riktigt smart, men ibland känns det som om jag har nån slags tal dyslexi. Även om jag formulerar mig på rätt sätt i hjärnan, så kommer orden ut huller om buller och jag är imponerad att folk förstår mig ibland.

Men det är inget man inte kan lära sig, att sätta på stavningskontrollen i browsern var ett steg i rätt riktning. Nu ska bara alla grammatiska delar trilla till rätta så kanske det blir en människa av mig med. Funderade på att lägga en liten not till min blogg, Ego 2.0, mitt liv som blondin. Men fick höra att det var att dumförklara mig själv, kanske det, väteperoxiden har inte dödat några hjärnceller, än, vad jag vet.

Nää, dags för lite R n' R. Kram

Kommentarer
Postat av: Veronica

Haha, klokrent! "Väteperoxid har inte dödat några hjärnceller än..."!



Den linen tycker jag du tar!



<3

2011-01-19 @ 22:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0