Fågel, fisk eller mitt i mellan

Fick ytterligare ett önskemål från Joakim, han ville att jag skulle göra en gargoyle. Denna gång fick jag även en inspirationsbild, så jag måste ju säga att även om jag har skissat den för hand så är ju originalet inte mitt, ni kan hitta inspirationsbilden här. Men alla måste ju börja någonstans, och att skissa från bilder är ett väldigt bra sätt att lära sig att måla.

Photobucket

Ja och Joakim, en riktigt god vän lärde mig faktiskt laga Shepherds Pie i helgen, mums. Tänkte att jag skulle laga den ikväll, men sen var det så billig fisk på ICA, strömming, så det blev en fiskgratäng istället. Den vart riktigt god, ibland imponerar jag mig själv. Så just nu är jag på ett matlagningshumör, jag hoppas det håller i sig, men jag lagade gratäng på 1 kg strömming så jag borde ha mat för resten av veckan, eller i alla fall några dagar.

Det är mycket roligare att laga mat åt andra, men när jag kommer hem och faktiskt har hunnit laga mat så är klockan halv nio, nio. Det är inte så många som vill äta så sent och sen har jag ju fortfarande inget köksbord. Men jag hoppas på många trevliga middagar i goda vänners lag i framtiden och under tiden blir jag ju bättre på att laga mat också. När jag flyttade hemifrån var jag så dålig på att laga mat att jag till och med brände vid nyponsoppa, ni vet sån där på påse. Jag är i alla fall lite bättre på att laga mat nu, men det kommer nog ta väldigt lång tid innan jag är bäst, och bäst vill jag ju alltid bli.

Nää, nu ska jag packa undan gratängen i lådor och sen sova, natti. Kram

Kommentarer
Postat av: Benke

Då är det bara harpyn kvar! :D

2011-03-14 @ 23:52:56
Postat av: Anonym

Fiskgratäng på strömming har jag inte provat, det låter intressant!

2011-03-15 @ 00:20:15
Postat av: Mika

Benke: ville du inte ha en varulv också?

2011-03-15 @ 08:57:45
Postat av: Benke

Jo, jag vill ha allt! :D

Men en harpy är ju delvis en fågel och det var du tydligen relativt bra på sa du

2011-03-15 @ 19:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0