Konstnärlig...

Självklart så får man mest inspiration när man ska gå och lägga sig, har suttit och skissat hela dagen. Försökt mig på att digitalisera lite av det, men det gick inte så bra så jag lade ner efter en stund, ska ta upp det imorgon igen. Satte mig och tittade på Trinity Blood och stickade färdigt handleds-värmarna som har legat i nån månad halvfärdiga. Så när jag tänkte att det var dags att gå och lägga mig, så kom jag på att surfa efter ny font till min logga. Hittade flertalet men en hoppade ut lite, så var ju tvungen att måla den lite.

Har suttit både idag och igår och kollat på videor om hur man målar med Copics Markers, fick för mig att köpa några i veckan och medans jag väntar på att dom ska komma hem så gör jag lite mer efterforskningar. Det är faktiskt riktigt kul, en annan sak är att jag kan applicera det jag lärt mig i photoshop. Så om jag bara lär mig att rita raka linjer i photoshop (istället för knöggliga som dom jag gör nu), så blir det mycket lättare att måla upp mina digitaliserade manga kreationer.

Det är riktigt roligt att färglägga saker, speciellt när man får leka med skuggor. Loggan ovan var väldigt enkel att måla, det är bara två färger i tre toner vardera. Det behöver inte vara svårare än det. Fast det är väldigt mycket enklare att måla när man har färdiga "outlines", man behöver inte vara lika stadig på hand för att måla, behöver bara hålla sig innan för linjerna och applicera lite känsla. Så får jag bara till linjerna på mangan jag skissade upp idag, så kommer jag kunna presentera för er en manga Veronica snart.

Nää, nu måste jag krypa till kojs. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0