Nykterist? Javisst!

Har haft en helt underbar helg, sprungit på bio suttit på krogen och snackat skit, och varit på Soul Club på Fashing och dansat arslet av mig, bokstavligen, har inte haft så mycket träningsvärk på länge! Och allt detta nykter, har inte druckit en droppe alkohol, nu är det så att jag för tillfället inte får dricka, varför struntar vi i men jag är INTE gravid. Men jag måste säga man ser alla människor omkring en på ett helt annat sätt, speciellt när man går ut och dansar. åtminstone 90% på en krog är onyktra och minst hälften är över förfriskade.

Jag är ganska mycket likadan vare sig jag dricker eller inte, eller det finns nog två stora skillnader. När jag är onykter är jag mycket mer kramgo, kramar på allt och alla, när jag är nykter är jag väldigt reserverad, i alla fall när det gäller fysisk kontakt. Det andra är att när jag är nykter så är jag jätte dålig på att flörta, jag blir extremt blyg framför människor som jag inte känner och som jag är intresserad av. Jag har lyckats få bort det i vardagslivet, men när det gäller att flörta på krogen, speciellt när jag är nykter, ja det funkar helt enkelt inte.

Men jag tror även att jag beter mig mer reserverat i allmänhet när jag är nykter på krogen, får mycket mer uppmärksamhet av det motsatta könet när jag är onykter i alla fall. Så jag ser hela den här påtvingade nykterheten som ett äventyr, en liten studie, se om jag kan lära mig vara mer öppen och våga lite mer. Jag ser hela livet som en del av den personliga utvecklingen, och man ska dricka alkohol för att det är gott, inte för att våga mer!

Nää, snart dags att sussa. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0