Den lilla svarta? I detta väder?

Vädret är ett sånt där felsäkert samtalsämne, om det inte är någon som vill jävlas lite med dig och bara tycker helt tvärtom bara för att. Så väder är ju nått som kommer upp många gånger i mina inlägg, fast denna gång så förstår jag inte varför vädret motverkar mig. Eller vem som faktiskt har skapat modet så j-vla kallt. Ska iväg på julmiddag med nya jobbet om nån dag och jag har den bästa "outfitten". Min lilla svarta, ett par mysiga yllestrumpbyxor och mina helt underbara läderstövlar, men så får vädret för sig att bli sådär helvetiskt kallt.

Hur ska man kunna känna sig sexig och mysig när det ska bli mellan 20-30 minus ute? Allt man vill dra på sig är termobyxor, snow-joggings, dun-jacka och skidmask, inte sexigt nånstans. Att klä sig sexigt är ju inte för alla andra, det är ju för en själv, när man känner sig snygg och sexig representerar man sig själv bättre. Man ska alltid klä sig i kläder som man trivs i, visst man bör ju klä sig som situationen kräver. Lika så som man inte går till en arbetsintervju i MPB och urtvättad t-shirt, så klär man sig inte i den lilla svarta när man ska gå och hoppa bungy-jumping.

Fast när man går på en julmiddag vill man ju kunna klä upp sig, och då vill man ju ha den lilla svarta. Men man måste ju kunna ta sig dit och hem med. Att väder och kläder inte kan passa för en gång skull. Skulle vara så trevligt att bara kunna gå ut, känna sig vacker och ha en kul tid. Jag kan ju inte komma i mina vardagskläder dom är inte tillräckligt "kick-ass". Jag älskar vintern men önskar att temperaturen skulle kunna hålla sig runt 2-5 minus, skulle passa bra för mig.

Nää nu ska jag krypa under mitt tjocka täcke, värma upp mig och hoppas på varmare väder. Kram

Kommentarer
Postat av: Ullis

Du kan använda en termokjol! Finnas lite varstans att köpa. Eller stoppa finstövlarna i väskan och ta på dig termobyxor o kängor på vägen dit :) Lyssna nu på syster förståndig ;)

2010-12-20 @ 22:13:06
Postat av: Ullis

Fast håller med fullständigt... Ska på lunch m chefen idag och vill vara någorlunda anständigt klädd, så jag kommer frysa häcken av mig... Förvisso jeanstights o tröja under yllekappan, men ändå...

2010-12-22 @ 08:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0