Ett hejdå ger plats åt ett hej...

Bästa kommentaren idag: "Vi visste inte vad vi hade innan du sade upp dig, krävs två att ersätta dig". Vet inte om jag ska ta det som ett skämt eller allvar, väljer att ta det som allvar för att smörja egot lite. Hade avtacknings-fika på jobbet idag, imorgon är sista dagen på gamla jobbet. Det är med lite sorg i sinnet som jag lämnar det, har haft underbara 9 månader, med mycket utmaningar och hade gärna sett var produkten hade hamnat. Har underbara jobb kompisar som hållit mig på gott humör de flesta dagar.

Fast jag måste säga, hade aldrig fått jobba med det jag ska om jag stannat. Det nya jobbet är spännande och en enorm utmaning, känner åtminstone en och jag vet att han är grymt trevlig så det kommer nog bli bra det här med. Tycker om förändringar, nya utmaningar och nya vyer. Det är en del i den personliga utvecklingen för mig, att inte trampa i samma spår allt för länge. Samma sak varje dag gör mig uttråkad, behöver spänning, behöver saker att ta tag i. Jag hoppas att de kan ge mig det på det nya jobbet.

Så nu byter jag jobb, går från inbyggda system och OO-programmerade applikationer till funktions språk. Från hårdvara och pc-gui:n till webben. En del i din naturliga utvecklingen, både för mig och för marknaden. Läste en artikel idag om "sloppy-coding", den tog upp det att de funktions-programmerade programmen oftast är sämre kodade än de inbyggda, att eftersom man inte behöver vara resurs snål så är man inte det. Att därför kan funktions-baserade språk oftast ses som något dåligt. Fast de är det inte, man bara blir lätt lat när det finns så många sätt att göra nått. Så nu ska jag visa att funktionsbaserade språk inte behöver vara sloppy programmerade.

Nää, ska jag orka med julfesten imorgon ska jag nog slagga nu. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0