Fotosession

Min allra käraste vän är helt galen i skönhet, det är hennes passion, vare sig det handlar om kläder, naglar eller smink. Lite då och då vill hon sminka upp mig, och ibland ber jag henne då hon är jätte bra på det. Idag var en sån dag som hon ville testa en look på mig. Att bli sminkad innebär flertalet saker blandannat så blir man filmad och forograferad för att ha bild bevis på allt. Så man får inte vara rädd för att stå framför kameran, börjar vänja mig, blir lite bättre på det varje gång som vi gör detta.

Hon sa att mitt ansikte var tacksamt att lägga make på, och det håller jag med om. Det är ganska lätt att ändra mitt utseende med smink, efter en helkväll under hennes borstar ser jag inte längre ut som mig själv. Men det är riktigt kul, vi har haft tre sessioner hittills, ingen av dem har jag sett lika dan ut på. Visst det hjälper att jag bytt hårfärg och frisyr vid alla tillfällen med, men de är verkligen olika. Den första ser jag nästan asiatisk ut(bilderna är svartvita), jag hade mörkt långt hår och lugg. Den andra ser jag mer ut som en bitch än någonting annat, testar mig på att posa "the blue steel" way. Men nu sista är nog de bilder som jag ser mest ut som mig, bilder där mitt jag är mest uppenbart.

Men självklart är det hennes jobb som gör att allt blir bra, både make och foton. Hon är även den bästa personliga shopparen man kan ha, hon vet vad jag vill ha för kläder och hon har bättre koll på vad jag har för storlek än jag själv. Hon plockar även fram kläder som jag aldrig skulle ha tänkt på att köpa själv, men som sitter jätte bra och passar min stil. Men allt detta är bara en bonus, det är hennes personlighet och hennes enorma hjärta som gör henne till min absolut bästa vän, och det att hon står ut med mig och alla mina egenheter.

Nää nu ska jag sova, kram på dig vännen tack för att du finns där. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0