Huskurer?

Så har gått och trott ett tag att jag är allergisk mot min katt, eller jag vet att jag är det, så jag har antagit att min snörvlande näsa var på grund av min lilla Mysil. Men gårdagens träning visade minsann var skåpet skulle stå. Inte bara har jag träningsvärk i muskler jag inte visste jag hade, bävar för imorgon då det alltid brukar vara värre dag två, jag har fått den mest irriterande hostan, känns som jag hostar ut mina lungor. Och jag som börjar komma igång, vill ju inte vara sjuk nu.

Hatar förkylningar, hatar att vara sjuk. Men om det vore kul att vara sjuk skulle det finnas en massa människor som är det hela tiden. Så som det ser ut nu så blir det inge nyårsfirande för mig, kommer ligga ner bäddad i min säng med en stor kopp honungs-te och en god bok. Vilket i och för sig kan vara mysigt, men jag har lite sett framemot att få gå ut, skaka lite rumpa och bara ha det roligt med mina vänner. Så ska leta reda på alla huskurer som finns, här ska det bli friskt. Börjar med att överdosera C-vitamin i massor.

Har även hört att vatten är bra, så det blir mycket vatten, kommer även krypa ner i mitt badkar för att värma upp kroppen och hjälpa den fightas mot bacillerna. Honung är även bra, sen har jag köpt nyponsoppa, nyponsoppa gör allt bättre. Men hoppas på att ett under sker undernatten och att jag mår bättre imorgon. Och jag vet att jag inte är ensam i mina krämpor, att mina krämpor är minimala jämte andras. Så jag sänder en tanke till alla mina vänner som kämpar sin kropp och håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande, för oss alla.

Nää, nu ska jag krypa till kojs, vila är den bästa medicinen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0