Klänning...

Så på vägen hem från jobbet idag gick jag förbi HM, i skyltfönstret var den här jätte coola tröj/klänningen. Jag är inte riktigt en klänning eller kjol tjej men denna var helt i mitt tycke, en sån där mys klänning. Så jag var ju tvungen att gå in och prova iallafall. Så när jag äntligen hittar vart dom hänger så finns det en som har samma färg som den som finns i skyltfönstret, den är i min storlek, så jag provar den och den passar! Det var ju nästan ödet, när jag ska betala så kommer jag ihåg presentkortet som jag lagt ner i väskan(som jag fick i födelsepresent i april), och det täckte precis klänningen! Nu ska jag bara använda den åsså...

Är inte den som shoppar så ofta, hittar sällan nåt som jag gillar, tycker inte om klädaffärer. Dom bästa shopping tillfällena är antingen när man gör som jag gjorde idag, in och ut, eller när min vän V följer med. Hon pekar alltid ut en massa kläder som jag inte skulle ha tänkt på och de är alltid snygga och passar ofta. Annars brukar jag undvika klädesaffärer, pappersbutiker det är en annan femma, dom kan man browsa i timmar. Pennor, block, man kan inte ha för många post-it block...

På jobbet kallar man mig fröken löspapperssystem, jag brukar bolla mina ideer i block, går igenom massor både hemma och på jobbet. Många gånger så kodar jag tillochmed på papper, psudo-kod, ett väldigt bra sätt att ordna mina tankar. Har en 5-10 block liggande hemma runt datorn med olika projekt plitade ner, allt från pixel mått och rgb koder till bloggen till måtten på läderkorsetten jag sydde i lördags eller virkningsmönstret till en super mario svamp. Så mina ideer försvinner inte i en hårddisk krash, men jag bidrar min del till träd skövlingen, även om blocken jag köper är återvunnet papper.

Nää, nu ska jag krasha i säng efter en lång dags systemerande. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0