Körkort?

Snöoväder, det är vad det har varit idag. Förutom det lilla orosmolnet att man inte vet att man kommer hem, så tycker jag det är helt underbart. Jag älskar vintern, hur snödrivorna ligger och hela världen ser ut som en gigantisk mjuk säng. Då jag inte är ett fan av insekter så är det en väldigt bra biverkning att inga synliga klarar av kylan. Visst kan jag få lite längtan till varmare ställen, en sol-semester, men mest tycker jag om vintern. Jag går omkring med ett toppenhumör (inte igår, men det hade ju sina orsaker), går omkring och myser och hela livet bara känns toppen.

Mitt liv är faktiskt väldigt toppen just nu, på väg mot ett jobb som faktiskt tar mig flertalet steg närmare mot det jag vill göra, den karriär jag vill ha. Ett tids schema som jag trivs grymt bra med, mycket att göra, saker för att hålla mig intresserad. På min fritid gör jag det som faller mig in, vill jag spendera en heldag med data-spel så gör jag det. Jag kan pyssla med alla mina intressen på en gång och ha en massa tid över att umgås med mina vänner. Att jag har en helt okej lön som gör att jag har råd att göra sånt jag vill är toppen det med.

Fast här ska svång remmen dras åt, nu ska sparas. Friheten ska utvidgas, högst upp på listan över vad jag vill ha (ovan för ett köksbord trots att jag inte har nått) ligger körkort. Har ju trots allt övningskört privat i 7 år, borde inte vara allt för svårt att faktiskt skaffa mig ett. Så nu ska sparkonto öppnas, pengar sparas och till sommarn (absolut senast) ska jag ha sparat pengarna och bokat tid på intensivkurs. Så akta er bilister, nu ska även jag ut och göra vägarna osäkra. Man säger att man ska ha mål, detta mål är ett bra mål om nått.

Nää nu ska jag surfa på körskolor som har intensivkurser, wroom. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0