PMS

Vi kvinnor har ett jobbigt besvär, PMS. Inget en man genom lever kan mätas upp till detta, och dom kallar oss det svaga könet. Att en gång i månaden få hormon fluktueringar som gör att man tänkter konstigt, beter sig konstigt, blir arg för saker som klart och tydligt inte är nått att bli arg över. Att kvinnor som annars är självsäkra, stabila och positiva, blir blyga, rädda och grymt deppade. Var för ska detta hända oss, finns det någon bra orsak för att detta ska hända, ska det föreställa något hemskt men inbyggt preventivmedel.

Men jag tänker inte låta mig styras av mina hormonor något mer, det finns mat man kan äta som ska göra PMSet mindre framstående, saker man inte ska äta under dessa perioder som har tendenser att förstärka oönskat beteende. Jag ska hitta en dietist (och ett antal böcker inom området) och jag ska se till att slippa detta. Jag kan inte förstå hur det ska vara rättvist att ett kön ska få uppleva detta och barnafödande, vad är det värsta som kan hända män? Förtidig utlösning?

Och börja inte prata om sjukdomar, kvinnor och mäns sjukdomar är väldigt lik artade. Och ja, med kvinnors humör och irrationella beteende så blir väl män påverkade. Men de behöver inte stå ut med smärtan, att vara en person den ena sekunden och vara en annan den andra. Och låt mig inte börja prata om preventiv medel, det finns ett för män där den egentliga enda biverkningen är att den kan gå sönder, medans det finns flertalet för kvinnor där biverkningslistorna är långa och där en av de vanligaste är minskad sexlust.

Nää, nu ska jag titta nån sloppig kärleksfilm så jag har nåt att svära till. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0