Point(somewhere, anywhere);

Har suttit och läst HTML5 hela dagen, det är verkligen intressant men det hjälper faktiskt att boken jag läser är en O'Rielly bok. Ut med hela boken är en massa väldigt rolig trivia som gör att man får sig ett gott skratt då och då och uppmärksamheten bibehålls. Jag verkligen älskar citatet som boken börjar med. "If you're good at something, never do it for free" - The Joker. Håller med, i denna kapitalistiska era se till att du får betalt för det du kan, alla har vi någonting som vi är bra på.

Men bara för att man är bra på någonting så betyder det inte att det går att tjäna pengar på det. Jag är en ganska duktig pysslare, men pyssel kostar bara pengar det är inte nåt som betalar sig. Så jag har hittat det jag är bra på, och kan tjäna pengar på, och som är kul. Jag kan koda, att koda och brodera korsstygn har en massa gemensamt. Tex. Hitta den snabbaste vägen som sparar resurser, grafik kodning handlar om rutmönster det gör korsstygnsbroderier med. Om man tänker på det sättet kan de flesta hitta nått de är bra på som det kan tjäna pengar på.

Logik är min grej, men bit för bit börjar jag slappna av, leva livet lite friare, och nya dörrar öppnar sig för en. Jag lever det liv jag vill leva, men bara för det tycker jag inte att det inte finns saker att förbättra. Mitt liv kommer nog alltid finnas i nån slags förbättrings-fas, när jag är klar med mig själv (vilket jag nog aldrig kommer bli, finns för mycket roligt att lära sig därute), har jag alltid inredning, kläder och pyssel att förbättra. Jag drivs varje dag att bli bättre än jag är, och ha riktigt j-vla kul samtidigt.

Nää, dags att sova, en helt ny dag att upptäcka imorrn. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0