Pyssloman

Vanligt vis är jag en pyssloman, stickar, virka, broderar eller nåt annat kreativt. Har inte varit på humör att göra nått sånt i några dagar, visst jag har lekt lite med grafik, men det är inte riktigt samma sak. Tycker om att göra saker med händerna, att ta ett matrial och omforma det till nått vackert och användbart. Var jätte sugen på att sticka sockor i fredags men jag kunde inte hitta mitt raggsocksgarn, det tog lite udden av det. Jag är extremt impulsstyrd gör lite det jag vill när jag vill. Har en massa halvfärdiga pyssel liggande, visst så fort jag får tillbaka gnistan för just det pysslet så avslutar jag först det jag har liggandes, men ibland önskar man att man inte hade så mycket intressen.

Men oftast önskar man att man hade tid och pengar för alla intressen man har. Skulle verkligen vilja ge mig ut och resa, se lite mer av världen. Vill nog ha nån att göra det med, är lite skrämmande det där att bara ge sig av, själv, till nån plats långt borta. Ska man träffa nån där är det inte lika läskigt, men det skulle vara kul att dela det med nån vän eller flera. Vill bla åka till New York, Los Angeles, London. Ja jag är lite fashinerad av storstäder, fast jag har alltid velat se skottland och regnskogar. Jag vill nog mest bara se världen, den världen som inte ser ut som sverige.

Nää nu ska jag drömma mig bort till annan värld, bums i säng imorrn är det en lååång dag. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0