Mannagryn och onödigheter...

Mannagrynsgröt är så gott, och sen jag funnit att laktosfri mjölk fungerar bra med min mage, har jag börjat laga det. Men sen kom jag på att något så gott kan inte vara nyttigt, och det stämde. Äter vanligtvis väldigt mycket fibrer, långa kolhydrater allt för att kroppen ska må bra. Så att välja mannagryn att göra gröt på var ju kanske inte det bästa, det är ju nästan bara korta kolhydrater. Så idag köpte jag grahamsgryn, inte lika nyttigt som havregryn men mycket godare. Smakar nästan som mannygrynsgröt åsså.

Jag älskar allt som har med socker och kolhydrater att göra, en riktig sockerråtta. Men när man lyckas gå ner 20 kg så får man sköta sig, äta nyttigt och så, visst jag fuskar lite då och då. Men jag sköter mig tillstörsta delen, äter rätt och rör på mig. Ska inte bli så stor igen. Idag trivs jag i min kropp, i mig själv. Jag vill vara denna vikten och jag är villig att kämpa för det. Nu ska jag bara trotsa kylan och ta tag i det där att röra på sig lite mer. Gå till badhuset och simma en hel massa längder, få tillbaka all min muskelmassa.

Nää nu ska jag krypa till kojs, bara några få dagar kvar på gamla jobbet. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0