Åke Påke

Ibland har man svårt att finna vad man ska skriva om, tankarna springer sin egen väg och inget relevant kommer upp i huvudet. Alla tankar som finns i huvudet är saker man inte kan, vill eller borde skriva om. Jag började skriva denna blogg med tanken att jag skulle göra ett relevant inlägg per dag, att denna blogg skulle vara levande, att kunna skriva av mig allt nonsens som kommer upp i mitt huvud. Mina sjuka ideer och analyser av världen omkring mig. Men hur ska jag kunna göra det när det står helt still i huvudet, känner mig som Åke påke.

Har haft ett antal bloggar, men har bara kommit ett antal inlägg in och sen inte hunnit eller helt enkelt tröttnat. Bloggarna har haft för många specifika kriterier, för mycket overhead för att jag ska bry mig. Men den här är enklare, skriv några rader nonsens, rader som representerar mig, mina tankar och tycken. Ett ställe att ta ställning, även om ställningen ibland bara handlar om gröt. Men när inget nonsens dyker upp i huvudet, när ingen ide om vad jag ska, vill skriva då blir det svårt.

Jag skulle kunna skriva om min dag, vad jag gjort, vad jag ätit men hur kul skulle det vara. Är en arbetande tjej med en hel del pendlingstid så mina vardagar ser typ likadana ut. Så därför har jag valt bort den sortens konversation i min blogg. Om det inte är en del av mitt dravel, bygger upp det jag egentligen vill säga, om mina ideer och om mig. Det mesta av mina äventyr håller jag till mig själv, hela ideen med livet är att uppleva det inte prata om det. Men vissa saker vill jag dela med mig, sånt som beskriver mig.

Nää nu börjar jag upprepa mig, dags att sova. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0