Jul

Så nu tar julafton slut, imorgon väntar lite paket öppning med syster och hennes son annars är min julhelg slut. Varit en snäll flicka så det fanns en del paket under julgranen, och för första gången uppskattade jag nog allt det vuxna i paketen. Annars brukar jag känna att jag velat ha nått att leka med också, men idag fick jag bara vettiga saker till köket och det var toppen. Så när jag kommer hem kommer jag kunna steka mat, servera sallad och bjuda mina vänner på kaffe och te ur väldigt fina koppar. Och jo, jag fick nya sängkläder också så jag kommer kunna sova gott.

När man var liten så spenderade man hela julafton kvällen att leka med sina presenter, men vad ska man göra när man är vuxen. Har hört talas om folk som går ut och festar, men jag sitter ju fast på en ö, det är ju inte direkt att man beställer en taxi in till byn. Förresten är det stängt överallt så man hade varit tvungen att ta sig ända in till stan. Hur spenderar folk sina jular, är det stor skillnad mot min. Har surfat, lekt med "casual games" (anser att det är efterforskning för jobbet) och lyssnat på hårdrock med min mor och bror.

Allt detta efter att släkten gått hem dock, för för- och eftermiddagen har spenderats i släktens sällskap ätandes. Korv, skinka och revbenspjäll. Är en köttätare och det hymlar jag inte med, så det passar mig jätte bra att det finns en massa kött på vårat julbord. Finns ju sill, ägg och sånt med, men äter det inte, jo lite sill slinker ner men resten får alla andra äta. All denna mat sköljs ner med mumma(porter, julöl och sockerdricka) och julmust. Så man befinner sig i nån slags mat koma.

Nää, nu ska jag krypa till kojs och smälta all maten, god jul till alla vilsna själar men även till ni som hittar. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0