Sarkasm?

Sarkasm är nog den bästa sortens humor, har hittat en sida på facebook, "daily dose of sarcasm". Den har helt underbara små sarkastiska inlägg varje dag. Satt och läste igenom en massa roliga kommentarer, de bästa är sarkastiska come-backs på dåliga "pick-up lines". Tex "-Your feet must be tired, you been running around in my mind all day. -Yeah I was looking for a braincell". Jag rekommenderar att kolla upp sidan för det finns en massa roliga Print Screens från forum där folk ställt dumma frågor och får sarkastiska svar.

Så som ni förstår tycker jag både failblog och failbooking är helt underbara sidor de med. Alltid lika kul när andra människor gör bort sig, vare sig det är på video, bild eller skrift. Är människan gjord så, att alla tycker det är kul att skratta åt andra människors fel och brister, ja en hel del förutom jag måste väl tycka det med tanke på hur många sidor det finns där ute. Men hur kommer det sig att människan väljer att skämta om andra människors problem. Är det för att gömma sina egna fel och brister.

Men man måste ju säga att ibland har folk sig själva att skylla, folk har en tendens att öppna munnen om saker de inte har någon aning om. Att inte göra efterforskningar eller rätta folks stavning när det är tydligt att det är man själv som stavar fel. Då måste man väl få skratta, eller? Är det tillåtet så länge som personen ifråga inte hör? Ett väldigt känsligt ämne. Fast jag brukar ofta själv få sarkastiska kommentarer på det jag säger, har en tendens att säga ord i fel ordning.

Nää, nu ska jag i sängen sova. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0