Fallna änglar?

Så kom febern igen, och nej jag är inte inbillnings sjuk, termometern säger 38-39 grader, kanske inte jätte mycket feber men tillräckligt för att göra mig lite groggy. Så jag har legat i sängen med en god bok. Visst jag ska läsa lite bättre litteratur, men jag tog den översta i högen. Det blev en bok om fallna änglar, med den passande titeln "Fallen". En vacker romantisk historia, tonårskärlek, död och krig. Den var ok och medans man läste den var man fast, men nu när den är läst har jag lämnats med en känsla av tomhet. Alltså den var nog inte så bra egentligen, börjar faktiskt tröttna på dessa hjärndöda böcker om kärlek och övernaturliga väsen. Vem trodde att jag skulle göra det?

Har två böcker kvar i högen, och det var visst första i en serie så jag kanske ska läsa nästa. Fast jag vet ju inte, den var ju inte så bra. Men sen ska jag leta upp lite mer kvalitetslitteratur. Fick en liten lista av en kompis, ska ta och läsa nått ur den och se om det passar mig. Men om boken inte är skriven av en svensk författare vill jag hellre läsa boken på engelska, och det är lite svårare att få tag på engelska pockets än svenska, iallafall i butik. Ska nog leta lite mer på nätet, vet att en av dem på listan var slut på adlibris, så jag får väl börja med någon annan.

Nää med feber i kroppen blir man helt slut, så nu ska jag gå och lägga mig. Kram

Kommentarer
Postat av: Benke

Kolla lite närmre på Stephen King, grymma böcker!

2011-02-16 @ 22:30:27
Postat av: Mika

Vet inte om jag skulle klassificera Stephen King som kvalitets litteratur dock :P

2011-02-17 @ 18:14:47
Postat av: Benke

Vad är kvalitetslitteratur egentligen?

Coelu(?), Dostojevskij, Strindberg?



King är grym storyteller och har sånt däring onaturligt som du verkar gilla. Ta Misery, It, The Stand. Alla tre prisade böcker som ska vara riktigt bra. Har själv bara läst Lida (Misery) av de tre, pga att Det och Pestens Tid är på tok för tjocka för mig! ^^

2011-02-17 @ 18:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0