Pyssel!

En produktiv och social dag idag, dessutom väldigt lung och mysig. Började med film och broderi, börjar komma nån vart med min piratdrottning, kanske ska posta en bild här nån dag. Var tvungen att hitta en laddare till min mobil, så jag sprang upp till min syster, blev en extra lång promenad i solen, då halvvägs dit kom jag på att jag glömt pengarna hemma (skulle även handla lite mat), så det var bara att gå tillbaka. Men det var mysigt i solen. Väl hos syster yster fastnade jag lite, har suttit och pysslat hela eftermiddagen. Blev färdig med 3 ATCs, ganska stolt över dem faktiskt.

Så min pyssel mojo är tillbaka, på högvarv, känner mig extremt kreativ. Är en ide spruta, får massa roliga ideer att skapa, att koda. Både textil, papper och digitala skapelser. Vissa saker är enkla att skapa, som ATCs dom tar en liten stund från ide till färdig skapelse, andra tar lite längre tid, som piratdrottningen. Andra tar ännu längre tid då jag måste lära mig saker, hur man använder vissa grafikmotorer, hur man anväder vissa kodspråk ja lite av varje. Alltid kul att lära sig nya saker, men känns ibland som om jag borde vara mer centrerad, bara vara intresserad av en sak. Skulle vara enklare att prioritera om det vore så.

Om jag har tid ska jag över till syster yster imorgon med, göra några ler ATCs. Måste köpa in lite mer materiel hit hemma, så jag kan göra lite ATCs och kort. Har knappt några papper eller nått att pryda korten med. Vet vart jag ska när lönen kommer, till en underbar pysselbutik på valhallavägen. Mer papper och pyssel till Marika.

Nää nu ska jag sova strax. Kram

PS. Häng med och festa med mig på Sweden Rock Kryssningen 7-8 april, och fira min 30 års dag samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0