Framåt!

Trollen börjar så sakteliga lämna mitt huvud, dimman som fanns där igår är nästan borta och arbetsdagen fungerade helt ok, trots lite bankande. Jag har ganska hög tolerans mot det mesta, min stubin är lång och det ska mycket till innan jag ger upp. Men är det någonting som är frustrerande, som förkortar min stubin så är det smärta. Sån smärta som är tung och ihållande, som sitter som ett band precis över ögonen och gör att man ser dåligt. Så när jag har migrän blir jag inte längre den glada, hoppiga och stutsiga tjejen jag är. Jag tror inte lika mycket på mig själv och jag känner mig oftast väldigt ensam.

Då kan saker som deadlines vara bra, jag var tvungen att rycka upp mig och verkligen försöka. Visst huvudvärken hade lättat lite från igår men när dubbla Alvedon och Ipren fortfarande bara tar udden av det onda då vill man bara krypa tillbaka i sängen. Fast jag tog mig till jobbet idag, jag löste uppgifterna (mitt huvud var med mig på nått sätt) och jag är inte minsta orolig längre för att kunna hålla deadlinen. Och när man gör nått som får en att må bra i sig själv då får man lite mer styrka, lite mer ork att kämpa, jag kommer ju må bra det tar bara lite längre tid än beräknat.

Så sakteliga så blir jag mitt kickass själv, får tillbaka orken i och med att huvudvärken försvinner. Tillbaka på banan, här ska saker tas i itu med, börjar med att fixa det roliga, boka biljetter till Sweden Rock kryssningen och till Sweden Rock festivalen. Ska skriva färdigt min ex-jobbs rapport, här ska en examen tas. Körkortet ska finansieras och lägenhet ska finnas. Jag kanske inte tycker om att planera saker, men lite framförhållning behövs för att livet ska vara kul. Det är inte det att jag beter mig som min ålder, men lite planering kan leda till mycket kul.

Idag lämnar jag er med ett av mina favorit citat:

"Two thumbs up for good holiday fun!" Clueless

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0