Slarver, men det går framåt

Har varit en sån där lång dag idag, trodde att den nya dieten skulle hålla mig piggare, men det kanske är för tidigt än. Blev en lång dag på jobbet med en massa fina lösningar, mitt jobb är riktigt kul, som gjort för mig. Eller så är det jag som är gjort för det, i vilket fall, att jobba övertid gör en trött, och sömnig. Så när man kommer hem är man inte pigg nog att laga vettig mat utan får för sig att sätta i sig en halv påse chips och ter marmeladsmörgåsar med ost. Inte vidare nyttigt, jag vet bara chipsen i sig var 500 kcal. Men ibland kan man vara onyttig, bara inte hela tiden.

Så hur går det för min diet, den där som ska få mig att gå upp i vikt på ett hälsosamt sätt? Har inte vägt mig på ett tag, har inte riktigt tagit mig i kragen och gått och köpt mig en våg, men jag mår bättre i alla fall. Fast jag slarvar en hel del dock, blev ju en del alkohol i fredags, sov länge på lördagen så då blev det ju inte mat förens runt tre tiden (nej jag sov inte så länge, tog mig bara lite tid att ta mig hem från Elin). Sen äter jag inte på kvällen så då blev alltså bara två mål i lördags, blev tre i söndags för jag kom ju inte i sängs på lördagen så jag sov länge på söndag morgon(läs till typ tolv). Men annars har det gått riktigt bra, fast jag är konstant proppmätt för tillfället.

Så hur ska jag äta enligt dietisten, ja nyttigt, socker och chips har egentligen ingen plats alls, fast jag har fått lite dispens nu i början (ang. alkoholen vet jag inte, frågade aldrig). Jag ska äta fem mål mat per dag, i mitt fall blir en vanlig dag något så här:

Frukost: Grovt bröd med något slags kött och keso
Morgon mellanmål: Yoghurt med müsli (helst med massa frön, den jag har nu har pumpa-frön och quinoa)
Lunch: Kött, potatis och sås (Mer potatis, mindre kött och såsen ska vara någorlunda smal)
Eftermiddagsmål: Yoghurt med müsli(igen, har ingen mixer på jobbet, så det är det det får bli)
Middag: Kött och potatis (vore idealt men blir oftast bara yoghurt smoothie, har ingen ork att äta fast föda runt 8, halv 9)

Kan tro att jag är mätt va? Sen ska allt detta vägas in och på nått sätt bli en vardag. Detta för att få mig att sluta gå ner i vikt men också för att hindra mig att gå upp all vikt jag tappat igen(Behöver gå upp 4-5 kg, har gått ner totalt 24 kg, ni förstår).

Nää, nu ska jag sova, ordentligt med sömn ska vara bra för välbefinnandet med. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0