Spela spel, på arbetstid!

Det blev lax till middag idag, med spagetti och rom-sås, riktigt gott. Så nu sitter man här och har mat koma, orden fastnar kvar i huvudet och man vet inte riktigt vad man ska skriva. Att jag har haft en intensiv dag på jobbet har nog lagt sitt till, det verkar vara det här tempot hela tiden så jag vänjer nog mig. Det är riktigt kul, att få blanda dagen med att programmera och spela spelen man programmerar på, man måste ju se till att dom fungerar som tänkt. Men jag blir lite trött i huvudet, när jag utvecklar fyller jag huvudet med koden jag jobbar med, efter en heldag på det här jobbet har man ganska mycket kod som behöver komma ut.

Längtar tills det blir lite ljusare, lite varmare framför allt så jag kan ut och ta lång promenader. Inget rensar huvudet så bra som lång promenader. Känner att kroppen skulle behöva att jag rör på mig mer. Men har bara tre vakna timmar hemma per dag under veckorna eftersom resorna tar så lång tid, och då blir det att laga mat, äta och smälta maten. Skriva inlägget och sen krypa i säng och sova. När det är varmare så kanske det är lättare att slita sig från att smälta maten och faktiskt komma ut.

Men det är inte så att jag sitter och väntar på värmen, men ikväll blir det bara att smälta mat. Blev även visad hur jag går från Gullmarsplan till jobbet, så ska nog lägga in det på routen till och från jobbet. Dags att styra upp livet lite, få lite ordning och reda. Så helgen ska gå till att renovera färdigt köket, men det blir nog bio också. Såg att The Green Hornet har premiär imorgon, tycker om sådana filmer, så jag ska ta mig tiden att se den med. Tänkte att det skulle bli en lite lugnare helg denna vecka, men som vanligt kommer väl andan falla på och det blir utgång.

Nää, dags för sömn. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0