Love Hina

Så ytterligare en dag hemma, så det blev lite filmer till. Sen tröttnade jag, lät nörden i mig styra och satte på lite anime. Blev Love Hina idag, tänkte att jag ska se hela serien, har aldrig kommit igenom den tidigare så det ska bli kul. Suttit och stickat som vanligt samtidigt, blir ett par nya handleds värmare. Ungefär så roligt har jag just nu, så jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande så jag slipper sitta här och ha det tråkigt. Så jag kan börja dansa igen, förhoppningsvis till helgen.

Hittade lite mer av det där garnet som hade utgått, så snart är nog tröjan klar, har hittat ett nytt mönster som ska göras när tröjan är klar, en jätte snygg stickad tröja, allt för att slippa frysa i vinterkylan(även om tröjan tidigast är klar till i sommar). En kompis kallade mig för all konstnär häromdagen, han har nog rätt. Har alldeles för många hobbies, hobbies som alla är riktiga tidstjuvar. Men jag har ju kul samtidigt så det är inte så farligt, men man kanske skulle göra något mer produktivt med sitt liv, fast det är ganska produktivt att sticka kläder.

Så jag är en datanörd som älskar att sticka, virka, sy m.m. Fast jag verkar inte vara ensam, väldigt många av de tjejer som jag känner som jobbar med data, fibblar med nått slags handarbete, dom flesta är serial crafters som jag. Det kanske är en del av pyssel genen, att programmera. Det finns något i att sticka efter mönster som belönar logikern i mig, eller brodera för den delen med. De små projekten för "instant gratification" och de stora för att de är vackra och dom är väldigt roliga att göra.

Nää, nu ska jag sticka färdigt handleds värmare nr 2 och kolla på ett till avsnitt av Love Hina. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0