Radiostyrd...

När man träffar vänner från svunna tider händer det lätt att man hamnar i gamla jargonger och i gamla vanor. För gårdagen gällde det att jag söp mig själv under bordet. Var ju inte ensam om att kanske inmundigat lite väl mycket alkohol, men jag var garanterat den ostadigaste (skyller lite på stövletter med 7 cm klack dock). Kan ju säga att kvällen började bra, stressad för att jag inte kunde åka från jobbet när jag ville, sprang jag igenom staden mot tåget till Uppsala. Tänkte att jag äter middag när jag når min destination, vilket jag totalt glömt bort när jag väl nådde destinationen, så det blev visst ingen middag.

Väl hemma hos polarens syster började vi den blöta kvällen med att shotta jäger, ni ser vart det barkar. Full Marika blev bara fullare och fullare, vilken tur att man har så goa vänner som tar hand om en, och stödjer en när man promenerar runt på Uppsalas gator med gelet-ben. Kvällen avslutades väldigt sent, och morgonen började redan klockan nio för att röra sig mot centralstationen och bussen hem. Att bussarna bara gick varannan timme, och att vi blev sittandes på stationen i en och en halv för att vänta på nästa, är sånt som händer när man inte planerar.

Hade riktigt roligt, reconnecta med människor är kul, se vart dom har hamnat i livet. Fast jag borde nog ha ätit middag och kanske tagit det lite lugnare, och sett till att jag fått sova lite mer än 4-5 timmar. Men det är lätt att vara efterklok, tror jag börjar bli för gammal för det här, eller inte. Nu ska sovas middag, för sen ska det festas lite till. Vackraste V blir ju ett år äldre idag och det ska firas med buller och bång!

Nää, några timmars mer sömn behövs. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0