Maraton continues...

Så blev en till sån där dag att bara sitta och kolla på film, ja nått måste man väl göra för att tiden ska gå medan man vilar bort denna irriterande förkylning. Har nu kollat på 16 filmer på tre dagar, den är en massa. Börjar ana att förkylningen gör dem bättre än de är, men då blir jag underhållen i alla fall. Så här kommer några roliga notiser om dagens rullar.

101 Kvinnor, trodde först att titeln skulle vara missvisande då jag fann att original titeln är Sex and Death 101. Men faktiskt så handlar det om en man och hans 101 erövringar. Riktigt underhållande, bättre än Häxor, läxor och dödliga lektioner där huvudrollsinnehavaren också var Winona Ryder och även den var hemskt översatt (orginal titel Heathers).

Ironman 2, riktigt bra film så här kommer mitt favorit citat från filmen "If it's one thing I've proven, it's that you can count on me to pleasure myself". Se den, inte bara för de helt underbara kommentarerna men även för att det är en riktigt bra actionrulle.

Closer, med huvudrollsinnehavaren Julia Roberts så trodde jag det skulle vara någon sloppig, komisk chick-flick. Men nej denna film är faktiskt riktigt bra, väldigt annorlunda. Har du inte sett den, se den, men räkna inte med en feel good film, för det är det garanterat inte. Har en liten favorit dialog också "-Don't eat fish. -Why? -Fish pee in the sea. -So does children. -Don't eat children either"

Lost Boys 2, så det här ska vara någon slags, skräck-komedi. Inte så mycket skräck, men den innehåller vampyrer så det får den extra poäng för. Att en av de onda vampyrerna visslar Bergakungens Sal måste ge den några extra poäng till.

Lost Boys 3, okej inte ens vampyrerna kunde rädda denna film, men den hade några bra one-liners.

Nää kära vänner, nu är den första dagen på detta år avslutad, jag kan med säkerhet säga att jag kommer få många dagar som är bättre än denna, mycket bättre. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0