Lägenhetsjakt...

Under alla dessa år sen jag flyttade tillbaka till norrtälje har jag aldrig tyckt att pendlingen varit jobbig. Men de senaste dagarna har det varit riktigt jobbigt med den långa vägen, känner att jag verkligen behöver flytta närmre jobbet. Att katten hållt mig vaken på nätterna kanske bidrar en del, men 4 timmar tur och retur, det är en herrans massa timmar som går åt till att bara åka. Så jag har börjat titta på lägenheter, men dom är så hiskeligt dyra, men på nått sätt behöver jag komma närmare till jobbet.

Har kollat lite på hyreslägenheter men det finns inte mycket ledigt, måste gå via privata hyresvärdar, svårt att veta vilka som finns. Och de som jag har hittat vill ha skriftliga förfrågningar, intresseanmälan. Vet inte riktigt vad jag ska skriva till dem, vad är det en hyrevärd vill veta. Är det som att skriva en kontaktannons, fast med information om årslön. Jag som suger på att skriva kontaktannonser, inte för att jag försökt mycket dock. Men hur övertalar man någon att man ska få hyra en lägenhet av dem.

Jag tycker mitt jobb verkligen är jätte kul, börjar komma in i det nu. Hoppas det fortsätter att vara lika kul, så det där att flytta känns lite mer viktigt. Och man jobbar ju för att ha råd med fritiden, men med dessa pendlingstider blir det inte mycket fritid. Så vad är det jag ska ha råd med om inte fritiden? Så då är enda möjligheten att flytta, men hur ska jag ha tid att leta efter en lägenhet när jag inte har nån fritid. Hmm måste nog bryta den där cirkeln på något sätt.

Nää, nu ska jag sova, så att jag har lite mer ork imorgon. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0