Mitt val

Gårdagens meddelande vart ju lagom missförstått, får nog tänka lite mer på hur jag formulerar mig. Så återigen, var inte meningen att någon skulle ta illa upp, jag menade inte att grupperna var dåliga. Jag har all respekt för personer som står upp för orättvisorna i världen. Det var bara en frågeställning jag hade, en undran, en tankebana jag ville dela med etern. Jag ville få en diskussion, inte hoppa på någon, inte såra. Så förlåt om det var så det uppfattades.

Det finns en orsak varför jag inte blir mer involverad än vad jag blir, jag är en egoistisk person, jag anser att mitt jobb är att ta hand om mig. Jag kan inte vara någon till hjälp om jag själv inte mår bra, och därför lägger jag ner mycket tid på detta. Det betyder äta bra, röra på mig och göra sånt jag tycker om att göra. Jag har skaffat mig ett relativt bra betalt jobb för att kunna leva utan stress över ekonomi. Detta är mitt val, jag röstar på de politiker som jag anser skulle ge mig en bra levnads standard, men som också tar hand om samhället och bygger ett samhälle för framtida generationer.

Inte mina barn, för där jag står nu är jag inte intresserad av att bli mamma, men min systerson och alla andra barn. Barnen är de som kommer skapa samhället i framtiden och jag tycker vi ska ge dom den bästa grunden som möjligt. Genom att gå och rösta bidrar jag med min input, jag gör mitt val. Om alla vore som mig skulle nog samhället gå under, det är alla personer som går ut och demonstrerar som gör en förändring, gör världen ett bättre ställe. Mitt val är att inte göra det, det gör mig inte till en sämre person.

Nää, nu struntar vi i detta ämne, blir lång dag imorgon så nu blir det horisontellt läge. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0