Jobb = kul!

Så festen flyttade vidare ut på krogen, men inte jag. Tror att det är den tidiga morgonen (05:00) eller den lilla sömnen (5-6 h per natt), så jag är alldeles slut. Men jag hade väldigt trevligt den lilla tiden jag var där. Jag hade tänkt att skriva det här inlägget innan jag stack iväg till festen, men som vanligt drog saker och ting ut på tiden. Så nu ska jag försöka skriva nått vettigt, trots att jag nästan somnar. Jag har ju trots allt tänkt att jag ska försöka skriva ett inlägg om dagen på denna blogg.

Har haft en strålande dag idag, löst en massa buggar och lärt mig en massa om servrar och iptv boxar. Har även fått spela massa spel, egentligen bara för att testa och leta buggar, men man kan ju låta sig få njuta lite. Jag tycker om sådana små casual games, typ tic tac toe, bejewled mfl. precis sådana företaget jag arbetar för utvecklar. Än så länge får jag bara sitta och bug fixa eller översätta dem. Men det är kul det med, man lär sig lite språk har suttit i några dagar och översatt spel till turkiska, så några ord har man väl plockat upp. Vissa av dem fick jag faktiskt lära mig redan när jag jobbade på en grill/cafeteria.

Sakta men säkert börjar jag finna min plats på jobbet, kommer nog ta en hel del tid till då jag är urusel på namn, men jag tror det här blir bra. Nu har vi bara den sista pucken att ta tag i, hitta någonstans att bo i Stockholm. Börjar känna att pendlingen tar på krafterna, nu är det både tidiga mornar och sena kvällar. Men det löser sig alltid. Så länge så målar jag mitt kök, stickar mina handleds-värmare och accepterar att jag oftast inte hinner träffa mina vänner på vardagar (vilket är riktigt trist). Men skulle jag flytta så skulle jag ju inte hinna träffa dem heller, men däremot ha mer tid till annat.

Nää, nu ska jag sluta gnälla över in situation, jag har ju faktiskt ett riktigt bra liv. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0