Snygg!

Har en snygg dag idag, du vet en sån där när man tittar sig i spegeln när man ska ut och allt bara fallit på plats och man känner sig så snygg! Snygg dagar har fördelen att man känner sig så bra redan att allt man tar för sig går jätte bra. Och det som inte går bra struntar man i då man är så himla snygg, så himla kick ass! Sen jag fick ett självförtroende har jag fått allt fler sådana dagar, tror det där när man trivs med sig själv, den inre personen man är, så följer utsidan med på nåt sätt.

Visst jag kan lätt bli arrogant, ignorant och allmänt jobbig. Så lite har jag att jobba på, vill ju inte riktigt bli sedd så, men jag tycker att jag har lite svängrum. 28 år utan självförtroende ger den rätten, att få leva ut lite. Men ärligt talat så de enda personerna vars åsikter jag bryr mig om är mina nära vänner och andra personer jag respekterar. Man får ta mig för den jag är, jag trampar ofta i klaveret, säger saker jag inte borde och säger inte sakerna jag borde. Men jag ångrar inget, jag ser alla mina misstag som saker som ska lära mig. Göra mig en bättre människa.

Finns en sak som jag verkligen vill ändra, nåt som hindrar mig lite i världen. När jag blir nervös har jag en tendens att tappa talförmågan, jag slutar bubbla som den lilla prat-apparat som jag är och får ut ett ord eller två. Har lyckats få bort det ur arbetslivet, hittat en säkerhet i mig. Men andra situationer som jag är mindre van i är jag fortfarande nervös, och tappar talförmågan helt. Men det bästa sättet att bli av med det är att utsätta sig för situationen, och lära sig av de misstag man gör. Håll i den positiva tanken så löser sig allt.

Nää, nu ska jag smälta maten framför nån tv-serie, sen blir det nog en tidig kväll igen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0