Otålig!!

Lunchen idag var så himla gott, nån slags biff-stroganoff, mums! Men den tålde man visst inte, så nu blir det att leva på laktosfri bakterieberikad yoghurt i några dagar för att få magen på rätt köl, börjar sakteliga tröttna på detta. Hur ska jag kunna få i mig tillräckligt med mat? Jaja det löser sig, det gör det ju alltid, inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt att lösa. Fast otålig som jag är så vill jag att det ska lösa sig nu! Hmpf! Men ska nog låta det ta sin tid, blir nog bättre så, kanske.

Finns mycket jag vill ska hända nu, att lönen ska komma till exempel, fast den är förskjuten till den 26:e, det är ju innan helgen i alla fall. Så medan jag väntar på allt jag vill ska hända, nu, på en gång, sitter jag här framför datorn, tittar på tv-serier och broderar och stickar och leker med textilier. Berättade det på jobbet och fick svaret, "Så du är både programmerare och tant", va? Är man tant bara för man tycker om att brodera? Börjar undra hur de små pojkarna tänker egentligen. Jag som är så kick ass, och vad får man tillbaka? Tant? Morr!

Som sagt att vänta, eller ta det lugnt är verkligen inte min grej, kan ha ett grymt tålamod. Men, osäkerheter, och tids fördröjningar med osäkerheter driver mig helt galen! Att inte veta om jag kommer kunna skaffa en lägenhet i Stockholm till exempel, riktigt frustrerande. Är det bara jag, eller är osäkerheter det värsta som finns, hmm. Är väl lite av ett kontrollfreak, försöker minimera osäkerheterna i mitt liv, men de blir bara fler och fler.

Nää, nu ska jag ta ett djupt andetag, slappna av och glömma alla osäkerheter ett tag, den som väntar på nått gott... väntar alltid för länge. Suck!

Kommentarer
Postat av: Benke

Har du aldrig hört om uttrycket att man "blir tant vid 25!"? ;)

2011-01-24 @ 23:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0