Big Bang Theory

Med förkylningens tåg bort så har helgen varit underbar med mycket trevligt sällskap hela lördagen och söndagen. Har blivit mycket film och god mat, har bara myst och tagit det lugnt. Kan ju säga att många av filmerna kanske har varit riktigt kassa men sällskapet har vägt upp det garanterat. Fast några filmer stod ut som tex Morning Glory som serverade en feel good film som verkligen gav något över förväntan, fast toppen av helgen måste varit Snatch, en helt underbar film helt och hållet i min smak.

Den senaste tiden har serien Big Bang Theory kommit upp i tal, eller specifikt karaktären Sheldon. När jag faktiskt erkände idag att jag inte riktigt har sett knappt nått avsnitt, så satte en vän mig ner framför första och andra avsnittet, jag har nog inte skrattat så mycket på länge, serien är ju helt underbar. Så nu ligger den serien på min "borde se inom en snar framtid" lista.

Fick faktiskt frågan idag om jag var som Sheldon, och efter att ha sett två avsnitt måste jag nog säga, hell no! Hoppas att jag inte är helt och hållet så dålig på det sociala, och jag tror att jag faktiskt förstår sarkasm. Nu var det nog den där besserwisser delen, det där att kunna massa dum information om det mesta och nästan känna sig tvungen att informera sin omgivning om det, och där kan det nog stämma. Eller ja det stämmer, jag är en besserwisser. Men jag tror de flesta kan hitta en del i Sheldon som stämmer överens med dem, men väldigt få är som Sheldon helt och hållet, ingen som jag känner i alla fall.

Nää nu ska jag sova. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0